Verder van huis, maar dichter bij mezelf

In 2012 liep ik als pelgrim de Camino Frances, een 800 km. lange voettocht van Zuid-Frankrijk naar Santiago de Compostella in Spanje. Mijn reisverslagen zijn verzameld in een boekje getiteld: 'Open, verder van huis, maar dichter bij mezelf'. Op deze zondagochtend valt mijn blik op het boekje in de kast en ik lees nogmaals wat er op de achterflap staat geschreven:

In het boek ‘Open’ beschrijft Bo Scheeringa in een reisblog haar ervaringen, indrukken en gevoelens tijdens een 800 kilometer lange voettocht naar Santiago de Compostella. Een fantastisch avontuur, ontstaan vanuit een onstuitbaar verlangen naar meer bewustwording en groei en het willen loslaten wat haar vasthield. Het is een verhaal over pijn en afzien maar ook het delen van euforisch genieten, het vinden van persoonlijke inzichten en een groter spiritueel besef. Open is een verslag van bijzondere ontmoetingen en ervaringen. Een verhaal dat de lezer vaak doet glimlachten, maar onvermijdelijk zal openen tot beschouwing.

Ik blader verder in het boek en lees hier en daar een fragment.  Over verlangen dat sterker is dan angst, over momenten van reflectie, over loslaten en over geluk.


Ik schreef in een van de eerste hoofdstukken: 'Men zegt wel eens, dat als de Camino je roept, je niet anders kunt dan hier gehoor aan geven".  Zou de Camino mij nu opnieuw roepen?
Het boekje ‘Open’ is nog steeds verkrijgbaar via Lecturium Uitgeverij

Reacties

Populaire posts van deze blog

Wenskaarten Groninger Landschap

Buigen voor het landschap

Een oude wierde