Rust, ruimte en stilte in Noordpolderzijl


Wanneer je bewoners van Noord-Groningen vraagt naar hun favoriete plek in de regio, wordt opvallend vaak Noordpolderzijl genoemd. Begrijpelijk, want het is dan ook een unieke plek en ook één van mijn eigen lievelingsplekken in mijn omgeving. 
Het uitzicht vanaf de Waddendijk is nooit hetzelfde. Het licht en de luchten veranderen steeds weer, afhankelijk van het weer en de tijd van het jaar, elk seizoen heeft zijn eigen bekoring. Maar één ding verandert er nooit: de rust, de stilte, de ruimte. 

Dit is voor mij puur geluk. Regelmatig vind je mij hier, met mijn camera, wandelend over de dijk of struinend door het gras en de blubber van de kwelders. Het is echt een plek om tot rust te komen en bovendien inspirerend, want menig gedicht, idee of plan is hier ontsproten!


Na een lange wandeling over de dijk of in de kwelders en een kijkje bij het kleine zeehaventje, is het heerlijk warm worden in het knusse café van ’t Zielhoes. Voor Tessa is Noordpolderzijl geen zondags uitstapje, maar haar thuis. Tessa is inmiddels de 3e generatie die het nostalgische bruine café runt en woont met man en kind in de voormalige sluiswachterswoning boven het café, waar ze ook is opgegroeid.


Je kunt meer lezen over Tessa haar leven in Noordpolderzijl en nog vele andere verhalen, in het boek Ruim Leven. Zie ook mijn blog getiteld Ruim Leven
Vanaf 2 april a.s. exposeer ik met mijn foto's  in 't Zielhoes. De foto's blijven gedurende de gehele zomer hangen. Een mooie reden om eens lekker te komen uitwaaien in Noordpolderzijl!


Het boek Ruim Leven bevat veel foto's, verhalen en enkele gedichten en is verkrijgbaar bij mij als auteur zelf, bij diverse boekwinkels in stad en provincie Groningen, bij galerie Dutch Accent in Amsterdam  en via bol.com.  
Hardcover, 160 pagina's, €29,95.  Geen verzendkosten. Zie voor meer info:  www.boscheeringa.nl of mail info@boscheeringa.nl 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Wenskaarten Groninger Landschap

Buigen voor het landschap

Een oude wierde