Avondlicht













Avondlicht

Zacht wiegt de wind het koren
dat glinstert en golft als zijde.
De wolken tonen me een schouwspel,
dat opnieuw verwondering brengt.

Ik hoor vogels, levenslustig
Gouden licht glijdt over het land en
beschijnt het kerkje op de wierde.

Verwarm me met je schoonheid
Troost me met je rust
Ik los op in jouw ruimte
Alles wordt klein.

 ©Bo Scheeringa


Dit gedicht komt uit het boek Ruim Leven, een portret van Noord-Groningen en haar bewoners. Zie ook mijn blog: Ruim Leven
Ruim Leven is verkrijgbaar via info@boscheeringa.nl (geen verzendkosten), verschillende boekwinkels in stad en provincie Groningen, galerie Dutch Accent in Amsterdam, uitgeverij Profiel in Bedum en via Bol.com. Hardcover, 160 paginga's €29,95


Reacties

Populaire posts van deze blog

Wenskaarten Groninger Landschap

Buigen voor het landschap

Een oude wierde